Beauty

KIEHL’S x AUTISM SPEAKS event

Een paar weken geleden werd ik uitgenodigd om aanwezig te zijn bij een event van Kiehl’s. Ja lieve lezers, echt waar Kiehl’s. Mijn hart maakte echt een klein sprongetje want dit prachtige huidverzorgingsmerk staat al heel lang op mijn bucketlist. Maar ik kwam er al snel achter dat dit niet zomaar een event was. Het was een event met een boodschap en wat voor één. Het was een geweldig event waar ik onderdeel van mocht zijn.  Het ging over Autisme en de rol van Kiehl’s hierin. Lees snel verder hoe mijn dag eruit zag!

Kiehl’s is sinds 1851 al 166 jaar actief in de huidverzorging en kondigt een samenwerking aan met Academy Award-winnaar Matthew McConaughey voor het wereldwijde liefdadigheidsprogramma 2017 ten voordele van Autism Speaks. Het partnership omvat een initiatief rond sociaal bewustzijn evenals de lancering van de Kiehl’s x Matthew McConaughey Limited Edition Ultra Facial Cream, een van de meest veelbelovende producten van het bedrijf.

Foto door Bianca Toeps

Autisme

Autisme is één van de snelstgroeiende ontwikkelingsstoornissen. 1% van de populatie in de wereld heeft deze stoornis, dat is meer dan de populatie van Frankrijk, Korea en Australië. Met dit initiatief van Kiehl’s probeert het bedrijf meer aandacht hiervoor te krijgen.

Kiehl’s

“Al meer dan 160 jaar zet Kiehl’s zich in om de  gemeenschap waar onze klanten in leven te steunen.
Het is ook een traditie om zaken die niet voldoende aandacht krijgen in de kijker te zetten,” vertelt Cheryl
Vitali, Worldwide General Manager van Kiehl’s Since 1851. “Met dit partnership zullen we de traditie
verderzetten en ons wereldwijde netwerk van Kiehl’s gebruiken om kinderen en gezinnen die getroffen worden door autisme te helpen. In samenwerking met Autism Speaks hopen we het bewustzijn rond deze
aandoening te vergroten en tegelijk te werken aan een betere toekomst voor al wie te maken heeft met een autismespectrumstoornis.” “We zijn Kiehl’s en Matthew McConaughey dankbaar voor hun inzet en hun steun aan de autismegemeenschap wereldwijd,” zegt Angela Geiger, voorzitster en CEO van Autism Speaks. “Partnerships als dit helpen Autism Speaks om oplossingen te promoten voor de behoeften van individuen met autisme en hun gezinnen, zowel in het kader van het spectrum als in hun leven.”

Foto door Bianca Toeps

De Kiehl’s x Matthew McConaughey Limited Edition Ultra Facial Cream

De Kiehl’s x Matthew McConaughey Limited Edition Ultra Facial Cream krijgt een unieke verpakking die
gecreëerd werd door de acteur. Het opvallende design van McConaughey heeft vrolijke kleuren en
geometrische vormen waaronder ook in elkaar passende puzzelstukken – een knipoog naar het iconische
blauwe puzzelstuk van Autism Speaks. De bewustwordingscampagne die samen met de vochtinbrengende
crème gelanceerd wordt, omvat ook een kort filmpje van McConaughey dat mensen moet aanzetten
om over autisme te praten.

De Ultra Facial Cream:

  • Hydraterende verzorging voor alle huidtype’s
  • Hydrateert 24 uur lang, met een luchtige textuur
  • Vermindert het gebrek aan hydratatie
  • Niet getest op dieren

Voor elk gedeeld filmpje zal Kiehl’s $1 schenken aan de campagne van Autism Speaks.

Leermoment

Het evenement werd georganiseerd in samenwerking met de Nederlandse Vereniging Voor Autisme. Japer Wagteveld, Jellienke van Winter en Gijs Horvers waren drie sprekers over autisme en Altje van Zweden een moeder -van. En dat was zo leuk en interessant aan dit event. Niet praten óver, maar praten mét andere mensen praten over autisme.  Informatie is immers essentieel om een persoon met autisme te kunnen begrijpen en ondersteunen.

Foto door Bianca Toeps

Als je erkent en accepteert dat een autist origineel en eigenzinnig is, dan erger je je niet en zul je zien wat voor levenslessen hij/zij voor jou in petto heeft.  En dat heb ik deze ochtend gezien. De sprekers waren stuk voor stuk inspirerend, er werd open en eerlijk en met veel humor eigen ervaringen aan ons verteld en dit allemaal in een soort van knusse huiskamersetting. Na al die mooie verhalen was er na afloop nog ruimte voor een skincheck door de Kiehl’s experten.

Verkrijgbaar bij 6 exclusieve verkooppunten en op Kiehls.nl en kost €52 voor 125 ml.

Nog even op een rij:

  • Autisme een ontwikkelingsstoornis is die invloed heeft op meer dan 70 miljoen mensen wereldwijd, met meer gediagnosticeerde kinderen dan ooit. Autism Speaks zet zich in om oplossingen te promoten voor de behoeften van mensen met autisme en hun families.
  • Elk gekochte Limited Edition Ultra Facial Cream zal helpen om wereldwijd kinderen en families die met autisme leven te voorzien van hulpmiddelen.
  • Om dit doel te steunen doneert Kiehl’s tot $200,000 aan Autism Speaks.

Bedankt Kiehl’s dat ik aanwezig mocht zijn op dit bijzonder en leerzaam event. Ik vond het een eer.


Zoals altijd, bedankt voor het lezen!

 

Wat vind jij van dit event met een boodschap?

 

Blog you zoen

 

Claudia XOXO

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply
    Marion
    september 22, 2017 at 4:50 pm

    Dit moet een bijzondere dag zijn geweest. Net zo bijzonder als dit huidverzorgingsproduct dat ik overigens helemaal niet kende. Maar er in iedere geval wel leuk uitziet

  • Reply
    Judith
    september 22, 2017 at 9:10 pm

    Claudia ik vond het zo gezellig met je!! Het was idd heel leerzaam en super interessant. Ik mail je morgen nog even! ❤️

    • Reply
      Claudia Struijck
      september 24, 2017 at 10:22 pm

      Ja dat vond ik ook!! Is goed!! XXXX

  • Reply
    Nicole
    september 23, 2017 at 5:25 pm

    Ik houd van events met een boodschap. En ik kom uit het onderwijs dus ik weet hoe mooi mensen met autisme zijn. Alleen wordt dat helaas lang niet altijd gezien…

  • Reply
    Ester
    september 23, 2017 at 10:00 pm

    Zag er een super leuk event uit, en ik vind het heel positief dat Kiehls het onderwerp aankaart en bespreekbaar maakt 🙂

  • Reply
    Merel
    september 23, 2017 at 10:49 pm

    Vind het echt supermooi dat een merk zich zo inzet om bewustzijn te creëren, in dit geval voor mensen met autisme. Goed om bespreekbaar te maken. En tof dat ze een dollar doneren voor elk gedeeld filmpje!

  • Reply
    Manon
    september 23, 2017 at 11:52 pm

    Wat goed dat ze hier zo mee bezig zijn! Daar moeten meer bedrijven aandacht aan besteden

  • Reply
    bychristiana
    september 24, 2017 at 10:09 am

    Wat ontzettend goed dat Kiehl’s hier aandacht aan besteedt. Het valt me sowieso op dat merken steeds minder ‘oppervlakkig’ bezig zijn en meer aandacht gaan besteden aan ‘de binnenkant’. Je snapt wat ik bedoel, denk ik. En wat me ook opvalt is die ontzettend knappe man, pfoeh, wat is dat toch voor een sexy-ness die om die Matthew heen hangt (en ja, dat is wel weer heel erg oppervlakkig van mijzelf hè haha!)

  • Reply
    Bianca
    september 24, 2017 at 10:15 am

    Wat goed dat ze daar aandacht aan besteden! Ik wou dat meerdere bedrijven en merken dit zo zouden aanpakken x

  • Reply
    Karen - Dressing in Labels
    september 24, 2017 at 1:51 pm

    Wat was ik er graag bij geweest. Ik ben zo een grote Kiehl’s fan. ik kan niet één slecht product van hun opnoemen.

  • Reply
    Maargy
    september 24, 2017 at 3:38 pm

    Erg goed dat ze Kiehl’s zich hiervoor inzet! Zouden andere merken een voorbeeld aan kunnen nemen

  • Reply
    Emma
    september 24, 2017 at 10:26 pm

    Ik vind het een goed initatief, alleen vind ik dat autisme tegenwoordig een term is die aan iedereen kan geven, vroeger kon je dyslectieverklaringen kopen en nu schieten de stempels met autisme de grond uit, alsof dit ook een stempel is die je kan kopen doordat het voordelen zou bieden. Erg zonde want zo gaat er minder aandacht naar de gene die het echt nodig hebben gezien de echte autisten niet voor zichzelf kunnen zorgen en begeleid moeten wonen en de nep autisten alles prima zelf kunnen.

  • Reply
    layla
    september 24, 2017 at 10:40 pm

    Ik hou van zulke events… waren alle events maar zo

  • Reply
    Fleur
    september 25, 2017 at 7:19 am

    Goed initiatief om zo meer aandacht te vragen voor Autisme! Daar zouden meer merken een voorbeeld aan moeten nemen

  • Reply
    kim
    september 25, 2017 at 1:11 pm

    Dit soort events moeten er veel vaker zijn. Met een boodschap, een mooie boodschap! Enne Kiehl’s! LOVE IT!

  • Leave a Reply