Beauty Lifestyle

Boek review ‘Mooie meisjes’ van Karin Slaughter

18873_Slaughter-Mooie meisjes + sticker200

Ik ben al jaren fan van Karin Slaughter en kon niet wachten op haar nieuwe boek ‘Mooie meisjes’. Mooie meisjes is een standalone, dus geen vertrouwde personages, maar onbekenden. Ook maak je het verhaal niet mee vanuit het perspectief van de politie, maar dat van de slachtoffers. Is het dan wel een echte Karin Slaughter?
Absoluut, lieve beauties! Ik nam het boek mee naar Kreta  en heeft mij heel wat uurtjes puur thrillergenot gegeven. Door de cover werd ik al erg nieuwsgierig naar het verhaal.

Mooie meisjes. Ik had niet graag tot die groep willen behoren als je in een boek van Karin Slaughter terechtkomt. Zeker niet als het gaat om ‘Mooie meisjes’, dat in juni 2015 is verschenen. Het onderwerp is gruwelijk en iets wat je gelukkig niet zo snel tegenkomt in het normale leven. Al weet je best dat het bestaat….. Helaas. De details worden duidelijk, nietsontziend en beeldend beschreven. Ik zat helemaal in het verhaal en soms voelde het alsof ik onderdeel was van het verhaal.
Ook Mooie meisjes is weer een boek vol spanning en gruwelijke gebeurtenissen. Net als de Grant County-reeks over Sara Linton en de Atlanta-serie over Will Trent is dit boek weer een echte Karin Slaughter dus!

Waar gaat Mooie meisjes over?

Claire Scott viert met haar man Paul dat ze van haar enkelband verlost is. Als hij haar een donker steegje intrekt voor een spannend onderonsje, worden ze overvallen. Paul krijgt daarbij een mes in zijn buik en overlijdt. Claire is er kapot van, wat moet ze zonder haar man?

Claire komt er langzaam meer zeker achter wat Paul allemaal in zijn schild voerde en hoe hij betrokken was bij zowel de verdwijning van Julia als van Anna. Ze zoekt steun bij haar zus Lydia, die ze jaren niet had gesproken nadat Lydia Paul had beschuldigd van een poging tot verkrachting. Claire en haar moeder wilden dat niet geloven. Hoe meer Claire ontdekt, hoe meer Lydia en zij in gevaar komen. Claire vermoedt dat ook de politie en FBI betrokken zijn bij Pauls praktijken. Paul blijkt er een heel ander leven op na te houden waar ze helemaal niks van wist. Wie kan ze nog vertrouwen? Uiteindelijk roept ze ook de hulp in van haar moeder, die bijzonder daadkrachtig blijkt te zijn.

Er was nog een derde zus: Julia. Zij is meer dan twintig jaar geleden verdwenen en het mysterie is nooit opgelost. Deze gebeurtenis heeft de familie uit elkaar gedreven. Hun ouders zijn gescheiden, hun vader heeft zelfs zelfmoord gepleegd. Maar wanneer Claire alsnog de waarheid over de verdwijning van haar zus ontdekt, zal haar leven nooit meer hetzelfde zijn. Rond de tijd van de beroving en de dood van Paul is er nog een verdwijning in het nieuws: die van de zestienjarige Anna Kilpatrick. Hierdoor moeten Claire en Lydia nog vaker aan de nooit opgeloste verdwijning van hun eigen zus denken.

Mijn mening over Mooie meisjes

Mijn verwachtingen waren hooggespannen toen ik aan dit boek begon. Wauw en wat heeft Karin Slaughter die verwachtingen waargemaakt. Pffff ik vond heftig, spannend, gruwelijk maar ook heel mooi om te zien hoe mensen groeien en naar elkaar toe groeien als ze gedwongen worden te dealen met problemen die ze nooit hadden kunnen voorzien. Regelmatig gaat het verhaal net een andere kant op dan je verwacht en 1 plotwending laat je vol verbazing en ongeloof achter. Briljant. Dit boek is geschreven vanuit de slachtoffers,  Claire, Lydia en hun vader. Paul komt niet aan het woord, waardoor zijn personage “vaag” blijft, een soort van naar onderbuik gevoel, een soort van “to good to be true” zeg maar. Halverwege het verhaal dacht ik dat de zaak bijna opgelost is, maar dan gebeurt er weer iets waardoor de zaken in een heel ander licht komen te staan. Ik kon gewoon niet meer stoppen met lezen. Spannend tot het eind en echt een aanrader om te lezen.

Wat mij persoonlijk erg raakt is de liefde/de band tussen zussen. Al zie je elkaar 20 jaar niet, zodra je elkaar weer ziet, verval je weer in de rolverdeling van vroeger. En ondanks alles blijft de liefde ook onvoorwaardelijk en het blijkt ook een bron van kracht te zijn. Ik hoop zo dat dit boek verfilmt wordt en dat de actrices en acteurs onbekende zijn. Het mooiste is dat je blanco het verhaal in kan duiken, zonder dat het verhaal gekleurd wordt door bekende filmsterren.

Cover

Groot half vrouwengezicht, erg bleek met gesloten ogen. Ze heeft een felgroene kever op haar wang. Titel en naam auteur in dikke geschreven letters over de hele cover. De cover roept allerlei vragen op en ook wel wat weerstand, ik denk namelijk gelijk aan een lijk. Met die vieze vlieg. Het trekt mij in ieder geval enorm.

Nou heb ik je al geprikkeld, door deze korte samenvatting, om ook dit boek te lezen?

Blog you zoen

Claudia XOXO