Travel

Hoteltip: Wat een beleving bij blooming hotel in Bergen

Wat een beleving bij blooming hotel in Bergen

Beleving blooming hotel in Bergen

De perfecte minivakantie begint zoals elke andere reis. Je moet beslissen met wie je gaat, wanneer je gaat, wat je wilt zien en doen. Er zijn zoveel mooie bestemmingen in Nederland, dus als je niet naar de drukkere steden zoals Amsterdam, Rotterdam of Utrecht wilt kun je in plaats daarvan genieten van een authentieke ervaring op minder bereisde bestemmingen. Of je nu op zoek bent naar een eigenzinnige plek om te verblijven in Nederland, een authentieke foodie-tour of charmante, milieuvriendelijke accommodatie voor jong en oud, dan heb ik misschien wel een mega travel trip voor jou……….blooming hotel in Bergen.

blooming hotel is een prachtig duinhotel en ligt als een parel verscholen in het bos op een perfecte locatie, direct aan de rand van de duinen en tevens op korte loopafstand van het pittoreske stadje Bergen. De unieke locatie op het duin van Bergen aan Zee, de materialen die worden gebruikt, de energiezuinigheid van de gebouwen (er wordt elektrisch gekookt) maakt een verblijf bij blooming een ware beleving.

Hoteltip: Wat een beleving bij blooming hotel in Bergen. Beautytag

Ontzettend blij was ik toen Claudia me meevroeg naar hotel blooming in Bergen om te ervaren hoe we een verblijf in dit hotel zouden beleven. Wat heb ik ernaar uit gekeken! Bij de oprijlaan naar de parkeerplaats zag ik al dat het hotel hoger gelegen lag omgeven door bos. De toren van restaurant Zandhoeve gaf me het gevoel alsof ik een modern kasteel binnen zou lopen. De entree was verrassend. Geen dichte balie met daarachter zittende receptionistes, maar een open geheel met medewerksters die gasten staande ontvangen. Wanneer ik om me heen keek zag ik de ene na de andere mooie ruimte, die stuk voor stuk heel eigentijds ingericht zijn. Natuurlijk is het een kwestie van smaak. Voor mij was het een lust voor het oog! We waren vroeg, waardoor we nog niet in de kamer konden. We lieten de bagage achter in een daarvoor bestemde ruimte en konden gelijk gebruik maken van de door Claudia gereserveerde e-bikes, die buiten voor ons klaar stonden. We kregen een kaart van de omgeving en een fietsroute mee.

De bedoeling was om naar strandpaviljoen blooming beach te gaan, maar helaas was het op woensdag gesloten. We troffen het zo met het heerlijke weer en genoten enorm van de natuur en de fietstocht door de duinen. We kwamen terecht bij Hemingway’s Beach, waar we uitgebreid hebben geluncht en was het genieten van het uitzicht over strand en zee. Op de terugweg zijn we naar Bergen gefietst en hebben geproefd van de sfeer van het prachtige Bergen, met een mooie dorpskern met veel winkels, restaurants en galeries. Het dorp is heel uitnodigend, gezellig en sfeervol. Ik kom er graag nog eens terug om nog meer te zien.

Teruggekomen in het hotel konden we naar onze kamer. Door het raam van de gang zag ik een mooie vijver en een kamer met balkon met uitzicht op deze vijver. Dat leek me een geweldige plek om te overnachten en laat dat nu juist onze kamer zijn?! We waren meer dan tevreden. De kamer was erg mooi en van alle comfort voorzien.

Vervolgens begon de tour door het hotel om zoveel mogelijk details vast te leggen voor het schrijven van een recensie. Er was een prachtige ruimte om te lezen met veel leuke zitjes en een boekenkast. Door een fantastisch aangeklede gang, behangen met leuke vaasjes met bloemen en teksten met als thema “Muurbloempjes” door een kunstenaar bedacht, kwamen we terecht in een ruimte waar bijvoorbeeld prima gewerkt kan worden. Ook de brasserie was een hele uitnodigende plek om te zitten. De aankleding van het hotel is verrassend en helemaal van deze tijd. Ik heb veel overnacht in Van der Valk hotels en dan is blooming heel verfrissend!

Het hotel biedt vele faciliteiten, waaronder een zwembad, een sauna, een zonneterras en massages. De badjassen en slippers voor dergelijke activiteiten lagen klaar op de kamer. Claudia had om 18.00 uur een duo behandeling van 60 minuten gereserveerd (zomeractie), bestaande uit een relaxmassage en een verkoelende kleipakking. De massage ruimte was nota bene op dezelfde verdieping en nog geen 20 meter van onze kamer verwijderd. We werden ontvangen door Marjorie, een ontzettend aardige vrouw die oprecht geïnteresseerd was, ons vertelde wat ze ging doen en ons een super massage beleving heeft gegeven. Wat hebben we ervan genoten!

Hoteltip: Wat een beleving bij blooming hotel in Bergen. Beautytag

Vervolgens konden we gebruik maken van een 3-gangen diner in restaurant Zandhoeve. Weer zo’n leuke plek en weer zo leuk en speels aangekleed door de diverse verschillende zitjes. We werden hartelijk ontvangen en elke gang werd uitgebreid toegelicht. Ook hier was weer een verrassend detail, veel van de gebruikte producten kwamen uit de eigen biologische moestuin! Vandaag geoogst, vanavond op je bord. Elke gang heeft ons zeer goed gesmaakt.

In de planning lag om nog te zwemmen en/of nog heerlijk in bad te gaan, maar dat zou teveel van het goede zijn. We besloten op de kamer nog wat na te praten en lekker te gaan slapen. De kamer en het bed is ons zeer goed bevallen, we sliepen op een Coco-Mat bed van natuurlijke materialen zoals kokosvezels en zeegras. Daar waar ik normaal gesproken allergisch ben voor 1 groot dekbed voor 2 personen (mijn voorkeur gaan uit naar voor ieder een eigen dekbed), heb ik niet eens gemerkt dat we onder 1 dekbed hebben geslapen. Weer een totaal nieuwe ervaring! Ook de badkamer was prima, een douche met regendouche, een handdouche met een fijne waterdruk en een ruim ligbad. Daarnaast is het altijd fijn wanneer de badkamer voorzien is van body cosmetics voor je haren en je lichaam. Daarnaast lagen er 100% plasticvrije slippers voor ons klaar.

Ontwaken tussen het groen en de zingende vogels is een blooming start van de dag. En zo werden wij ook wakker na een heerlijke nacht, dromend over het ontbijt hahahaha. Het ontbijt in een hotel is voor mij altijd een feestje, zeker wanneer er een groot aanbod is en het aanbod was groot. De bediening was opvallend vriendelijk viel me op. Helaas keerden we na het ontbijt huiswaarts, maar wat was ik graag nog langer gebleven. Er was nog zoveel meer te zien en te beleven! Het was een hotelovernachting om niet te vergeten!

blooming wordt geschreven met een kleine letter b om te benadrukken dat het een werkwoord betreft: het groeien en bloeien van mensen en organisaties, inspiratie, ontspanning en ontwikkeling. Het hotel is hier zeer in geslaagd, bij mij op het gebied van ontspanning. Ik waande me voor 1 dag en 1 nacht in een andere wereld. Bij het terugzien van de foto’s geniet ik nog na. Claudia gaf me deze belevenis als verjaardagscadeau en ik kan niet zeggen hoe blij en dankbaar ik haar hiervoor ben! Voor een volgende keer zie ik een arrangement van 3 overnachtingen wel zitten. Er is in het hotel en in de omgeving (het Schoorlse bos, Bergen, Egmond aan zee, Alkmaar etc.) nog zoveel te zien en te beleven!

we are blooming
Duinweg 5
1861 GL, Bergen
(Nederland)

+31(0)72 – 5820520
welcome@weareblooming.com

Zoals altijd, bedankt voor het lezen.