Een paar weken geleden werd ik uitgenodigd om aanwezig te zijn bij een event van Kiehl’s. Ja lieve lezers, echt waar Kiehl’s. Mijn hart maakte echt een klein sprongetje want dit prachtige huidverzorgingsmerk staat al heel lang op mijn bucketlist. Maar ik kwam er al snel achter dat dit niet zomaar een event was. Het was een event met een boodschap en wat voor één. Het was een geweldig event waar ik onderdeel van mocht zijn. Het ging over Autisme en de rol van Kiehl’s hierin. Lees snel verder hoe mijn dag eruit zag!
Kiehl’s is sinds 1851 al 166 jaar actief in de huidverzorging en kondigt een samenwerking aan met Academy Award-winnaar Matthew McConaughey voor het wereldwijde liefdadigheidsprogramma 2017 ten voordele van Autism Speaks. Het partnership omvat een initiatief rond sociaal bewustzijn evenals de lancering van de Kiehl’s x Matthew McConaughey Limited Edition Ultra Facial Cream, een van de meest veelbelovende producten van het bedrijf.
Autisme
Autisme is één van de snelstgroeiende ontwikkelingsstoornissen. 1% van de populatie in de wereld heeft deze stoornis, dat is meer dan de populatie van Frankrijk, Korea en Australië. Met dit initiatief van Kiehl’s probeert het bedrijf meer aandacht hiervoor te krijgen.
Kiehl’s
“Al meer dan 160 jaar zet Kiehl’s zich in om de gemeenschap waar onze klanten in leven te steunen.
Het is ook een traditie om zaken die niet voldoende aandacht krijgen in de kijker te zetten,” vertelt Cheryl
Vitali, Worldwide General Manager van Kiehl’s Since 1851. “Met dit partnership zullen we de traditie
verderzetten en ons wereldwijde netwerk van Kiehl’s gebruiken om kinderen en gezinnen die getroffen worden door autisme te helpen. In samenwerking met Autism Speaks hopen we het bewustzijn rond deze
aandoening te vergroten en tegelijk te werken aan een betere toekomst voor al wie te maken heeft met een autismespectrumstoornis.” “We zijn Kiehl’s en Matthew McConaughey dankbaar voor hun inzet en hun steun aan de autismegemeenschap wereldwijd,” zegt Angela Geiger, voorzitster en CEO van Autism Speaks. “Partnerships als dit helpen Autism Speaks om oplossingen te promoten voor de behoeften van individuen met autisme en hun gezinnen, zowel in het kader van het spectrum als in hun leven.”
De Kiehl’s x Matthew McConaughey Limited Edition Ultra Facial Cream
De Kiehl’s x Matthew McConaughey Limited Edition Ultra Facial Cream krijgt een unieke verpakking die
gecreëerd werd door de acteur. Het opvallende design van McConaughey heeft vrolijke kleuren en
geometrische vormen waaronder ook in elkaar passende puzzelstukken – een knipoog naar het iconische
blauwe puzzelstuk van Autism Speaks. De bewustwordingscampagne die samen met de vochtinbrengende
crème gelanceerd wordt, omvat ook een kort filmpje van McConaughey dat mensen moet aanzetten
om over autisme te praten.
De Ultra Facial Cream:
- Hydraterende verzorging voor alle huidtype’s
- Hydrateert 24 uur lang, met een luchtige textuur
- Vermindert het gebrek aan hydratatie
- Niet getest op dieren
Voor elk gedeeld filmpje zal Kiehl’s $1 schenken aan de campagne van Autism Speaks.
Leermoment
Het evenement werd georganiseerd in samenwerking met de Nederlandse Vereniging Voor Autisme. Japer Wagteveld, Jellienke van Winter en Gijs Horvers waren drie sprekers over autisme en Altje van Zweden een moeder -van. En dat was zo leuk en interessant aan dit event. Niet praten óver, maar praten mét andere mensen praten over autisme. Informatie is immers essentieel om een persoon met autisme te kunnen begrijpen en ondersteunen.
Als je erkent en accepteert dat een autist origineel en eigenzinnig is, dan erger je je niet en zul je zien wat voor levenslessen hij/zij voor jou in petto heeft. En dat heb ik deze ochtend gezien. De sprekers waren stuk voor stuk inspirerend, er werd open en eerlijk en met veel humor eigen ervaringen aan ons verteld en dit allemaal in een soort van knusse huiskamersetting. Na al die mooie verhalen was er na afloop nog ruimte voor een skincheck door de Kiehl’s experten.
Verkrijgbaar bij 6 exclusieve verkooppunten en op Kiehls.nl en kost €52 voor 125 ml.
Nog even op een rij:
- Autisme een ontwikkelingsstoornis is die invloed heeft op meer dan 70 miljoen mensen wereldwijd, met meer gediagnosticeerde kinderen dan ooit. Autism Speaks zet zich in om oplossingen te promoten voor de behoeften van mensen met autisme en hun families.
- Elk gekochte Limited Edition Ultra Facial Cream zal helpen om wereldwijd kinderen en families die met autisme leven te voorzien van hulpmiddelen.
- Om dit doel te steunen doneert Kiehl’s tot $200,000 aan Autism Speaks.
Bedankt Kiehl’s dat ik aanwezig mocht zijn op dit bijzonder en leerzaam event. Ik vond het een eer.
Zoals altijd, bedankt voor het lezen!
Wat vind jij van dit event met een boodschap?
Blog you zoen
Claudia XOXO
15 Comments
Marion
september 22, 2017 at 4:50 pmDit moet een bijzondere dag zijn geweest. Net zo bijzonder als dit huidverzorgingsproduct dat ik overigens helemaal niet kende. Maar er in iedere geval wel leuk uitziet
Judith
september 22, 2017 at 9:10 pmClaudia ik vond het zo gezellig met je!! Het was idd heel leerzaam en super interessant. Ik mail je morgen nog even! ❤️
Claudia Struijck
september 24, 2017 at 10:22 pmJa dat vond ik ook!! Is goed!! XXXX
Nicole
september 23, 2017 at 5:25 pmIk houd van events met een boodschap. En ik kom uit het onderwijs dus ik weet hoe mooi mensen met autisme zijn. Alleen wordt dat helaas lang niet altijd gezien…
Ester
september 23, 2017 at 10:00 pmZag er een super leuk event uit, en ik vind het heel positief dat Kiehls het onderwerp aankaart en bespreekbaar maakt 🙂
Merel
september 23, 2017 at 10:49 pmVind het echt supermooi dat een merk zich zo inzet om bewustzijn te creëren, in dit geval voor mensen met autisme. Goed om bespreekbaar te maken. En tof dat ze een dollar doneren voor elk gedeeld filmpje!
Manon
september 23, 2017 at 11:52 pmWat goed dat ze hier zo mee bezig zijn! Daar moeten meer bedrijven aandacht aan besteden
bychristiana
september 24, 2017 at 10:09 amWat ontzettend goed dat Kiehl’s hier aandacht aan besteedt. Het valt me sowieso op dat merken steeds minder ‘oppervlakkig’ bezig zijn en meer aandacht gaan besteden aan ‘de binnenkant’. Je snapt wat ik bedoel, denk ik. En wat me ook opvalt is die ontzettend knappe man, pfoeh, wat is dat toch voor een sexy-ness die om die Matthew heen hangt (en ja, dat is wel weer heel erg oppervlakkig van mijzelf hè haha!)
Bianca
september 24, 2017 at 10:15 amWat goed dat ze daar aandacht aan besteden! Ik wou dat meerdere bedrijven en merken dit zo zouden aanpakken x
Karen - Dressing in Labels
september 24, 2017 at 1:51 pmWat was ik er graag bij geweest. Ik ben zo een grote Kiehl’s fan. ik kan niet één slecht product van hun opnoemen.
Maargy
september 24, 2017 at 3:38 pmErg goed dat ze Kiehl’s zich hiervoor inzet! Zouden andere merken een voorbeeld aan kunnen nemen
Emma
september 24, 2017 at 10:26 pmIk vind het een goed initatief, alleen vind ik dat autisme tegenwoordig een term is die aan iedereen kan geven, vroeger kon je dyslectieverklaringen kopen en nu schieten de stempels met autisme de grond uit, alsof dit ook een stempel is die je kan kopen doordat het voordelen zou bieden. Erg zonde want zo gaat er minder aandacht naar de gene die het echt nodig hebben gezien de echte autisten niet voor zichzelf kunnen zorgen en begeleid moeten wonen en de nep autisten alles prima zelf kunnen.
layla
september 24, 2017 at 10:40 pmIk hou van zulke events… waren alle events maar zo
Fleur
september 25, 2017 at 7:19 amGoed initiatief om zo meer aandacht te vragen voor Autisme! Daar zouden meer merken een voorbeeld aan moeten nemen
kim
september 25, 2017 at 1:11 pmDit soort events moeten er veel vaker zijn. Met een boodschap, een mooie boodschap! Enne Kiehl’s! LOVE IT!