Beauty

Skins Cosmetics Open House on tour Spring edition

Ik begin deze drukke dinsdag met een verslag van een super leuk event van Skins Cosmetics Open House tour Spring edition waren elf merken aanwezig, die met veel plezier hun noviteiten binnen de Skins collectie, onthulden. Een fijne mix van vernieuwende en verrassende skincare, parfum en make-up. Laat de lente maar komen! Dit verslag bestaat uit twee delen. Vandaag de eerste en volgende week het tweede deel, anders overlaadt ik jullie met zoveel informatie, dat je door het bomen het bos niet meer ziet. Nestel je lekker op de bank met een kopje thee en een lekkere brownie en laat je meevoeren in de wereld die Skins Cosmetics heet!

Nog even kort iets over Skins Cosmetics.

Skins Cosmetics

Skins Cosmetics opgericht in 2000 liet de Nederlandse cosmetica branche op haar grondvesten doen schudden. Het was namelijk de allereerste winkel in Nederland waar exclusief niche merken werden verkocht, die in Nederland niet eerder verkrijgbaar waren. Het ging om in het buitenland echte succesnummers op het gebied van parfum, make-up en huidverzorgingsmerken, die in Nederland nog niet zo fameus waren. Deze toppers zijn vaak kleinschalige merken die loyaal blijven aan hun filosofie en waarvan de producten met liefde worden gemaakt. Skins wil zich niet alleen onderscheiden van andere cosmetica winkels door merken maar het wil ook verschil maken in interieurinrichting en in service. Het personeel van Skins is trots op de prachtige merken en delen hun passie voor het vak graag met hun klanten.

Sfeerimpressie

Het Open House on tour Spring edition vond plaats bij The Wicked Grounds, The creative boardroom in het hartje van Amsterdam. Een prachtige en creatieve locatie. De ruimte was ingericht met verschillende stands, een bar met eten en drinken en gezellige hoekjes met stoelen en tafels waar de representatives van de merken op de pers zaten te wachten.  Je kon bij de verschillende merken plaats nemen en vervolgens werd er een mini presentatie gehouden van de nieuwe ontwikkelingen van het desbetreffend merk en kon je uiteraard de producten testen, voelen, ruiken en smeren. Het was eigenlijk een soort van beauty speeddate en ik vond dat concept heel erg leuk, creatief bedacht en dynamisch.  Ik heb hele leuke mensen ontmoet die met hart en ziel hun merk uitdragen en super trots zijn om daar onderdeel van te zijn. Omdat het vaak een levenswerk is van mensen met passie, altijd met een eigen verhaal overgedragen van generatie op generatie of pas-ontdekte natuurtalenten. Zo’n pas-ontdekt natuurtalent is de inspirerende  Romy Kowalewski van Spaans parfummerk 2787 dat eeuwenoude tradities van parfumcreatie naar de 21e eeuw brengt. Daar trap ik dit verslag mee af.

2787

De naam verwijst naar de geboortedatum van de oprichtster Romy Kowaleski, die met haar merk een eerbetoon brengt aan haar generatie. Een generatie die harde stempels krijgt als ‘lost generation’ en ‘narcistisch’. Terwijl ze, als eerste generatie die volwassen werd in de 21e eeuw, niet alleen veel tech gevoel hebben, maar zeker sociaal bewust zijn, verbonden met elkaar en open staan voor verandering. Het is ook een lichting die risico durft te nemen, zelfstandig is, passies en dromen durft te volgen en altijd het juiste wil doen. 27 87 is een ode aan de
generatie van vandaag en reflecteert haar unieke en ongelooflijke eigenschappen.

De Eau de Parfums zijn langhoudend (de geur blijft de gehele dag aanwezig en kent een intense ontwikkeling op de huid om gedurende de dag meerdere facetten te kunnen ontdekken) en uniek. Gerenommeerde parfumeurs hebben de parfums – die worden gemaakt in Barcelona – gecreëerd.

De collectie bestaat uit drie Eau de parfums:

♥#hashtag

♥elixer de bomb

♥wanderlust

Binnenkort vertel ik uitgebreid meer op mijn blog over deze drie heerlijke en unieke geuren.

Bioeffect EGF Eye Mask Treatment

Op het event had ik een heel aangenaam gesprek met de enthousiaste Danissa van BIOEFFECT®. Het in 2009 opgerichte IJslandse cosmeticabedrijf lanceert EGF EYE MASK TREATMENT.  Het is een intensieve, verkoelende anti-aging boost voor de oogzone.

De huidverzorgingsproducten van BIOEFFECT staan voor de toekomst van de wetenschappelijke huidverzorging. Ze vullen en voeden de verouderende huid en geven haar weer een jeugdige uitstraling. Dankzij tien jaar biotechnologisch onderzoek in IJsland bevatten ze de cellulaire activator EGF, een huideiwit dat de huid stimuleert om haar vernieuwingsproces te versnellen. EGF komt voor in de menselijke huid en wordt nagemaakt in gerstzaad voor een optimaal doeltreffende werking en uiterste zuiverheid. De BIOEFFECT-producten zijn ontwikkeld in samenwerking met toonaangevende biochemici en dermatologen. Ze geven zelfs de meest vermoeide of gevoelige huid haar jeugdige glans en uitstraling terug.

Zeer binnenkort een uitgebreide review over dit product op mijn blog.

SA.AL&CO Men’s skincare

SA.AL&CO Premium organic en duurzame huidverzorging voor de bewuste man. SA.AL&CO werd in 2015 opgericht in Wenen door Istvan Laszloffy. Met een Hongaars-Armeense en Duitse achtergrond, tweetalige opvoeding en een brede interesse in de wereld is de creatie van het merk het resultaat van een reislustig leven. Via het familiebedrijf van zijn ouders – ambachtelijke schoen en handschoenproductie – werd de drang om ook iets te creëren aangewakkerd en besloot hij zich samen met een vriend te vestigen in de Oostenrijkse hoofdstad voor de ontwikkeling van een betekenisvol en duurzaam merk dat voldoet aan zijn gevoel voor esthetiek. Het resultaat is SA.AL&CO. De nieuwste generatie skincare voor mannen, duurzaam geproduceerd in de Oostenrijkse Alpen. De formules van de producten zijn vegan, bestaan uit hoogwaardige natuurlijke ingrediënten en kraakhelder bronwater uit de Alpen. Krachtig, maar niet agressief, uitvoerig getest, maar nooit op dieren. De subtiele, elegante, frisse geur – dezelfde voor alle producten – komt tot stand door een stabiele melange van zorgvuldig geselecteerde essentiële oliën.

Mijn hubby is een drie-tal producten aan het uittesten namelijk de shaving crème, light moisturizer & after shave balm en de intens moisturizer. Ook binnenkort op mijn blog.

 

Sabé Masson

La maison du soft perfume lanceert THE BALMS.
Rijke huidverzorging gecreëerd rondom natuurlijke formules in drie verschillende geuren.
Het Franse huis Sabé Masson is bekend van de Soft Perfumes in stickvorm, waarmee het huis beauty en welzijn laat samensmelten. De Soft Perfumes zien er stijlvol en geraffineerd uit, en zijn zonder alcohol en parabenen ideaal voor alle huidtypes, zelfs de meest gevoelige. De Soft Perfume sticks hebben prachtig geïllustreerde hulzen, zodat je ze met trots uit je handtas tovert voor een subtiele parfum touch up. De basis van natuurlijke was wordt verrijkt met verschillende voedende boters en oliën, zoals sheabutter, mangoboter en tamanu olie. In navolging op het succes van de solid perfumes introduceert Sabé Masson nu THE BALMS bodycare.

Ook binnenkort een twee-tal reviews van Het Franse huis Sabé Masson op mijn blog.


Zo lieve lezers dit was deel 1 van het Skins Cosmetics Open House on tour Spring edition. Zoals jullie kunnen lezen heb ik meerdere merken leren kennen en nieuwe producten getest, ik probeer jullie door middel van deze reis door beautywereld die Skins Cosmetics heet een indruk te geven wat de trends zijn komende maanden. Volgende week komt deel 2 van deze Skins Cosmetics Open House tour Spring edition, met o.a. wel een heel futuristisch masker…. Stay Tuned!

Wil je de merken die je op de foto’s ziet alvast beter bekijken? Ga dan naar Skins Cosmetics


Zoals altijd, bedankt voor het lezen!!

 

Blog you zoen

 

Claudia XOXO

 

 

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Eva
    februari 22, 2017 at 11:03 am

    Ik ben heel benieuwd naar de reviews!! X

  • Reply
    Jolet
    februari 22, 2017 at 5:15 pm

    Dat ziet er leuk uit allemaal!

  • Reply
    Blog & Beauty
    februari 26, 2017 at 12:37 pm

    Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd geworden. Vooral bij de parfum in stick vorm ben ik nieuwsgierig hoe lang de geur blijft hangen.

  • Leave a Reply