Beauty

Textielsuper Zeeman maakt echte eau de parfum voor 4.99

Textielsuper Zeeman maakt echte eau de parfum voor 4.99

Textielsuper Zeeman maakt echte eau de parfum voor 4.99

Waar betaal je voor bij een goede parfum? Om daar achter te komen heeft de Nederlandse winkelketen Zeeman zelf een eau de parfum gemaakt. Samen met bekende parfumeurs. Op basis van 20% parfumolie, net als bij dure merken. En met exclusieve ingrediënten. Alles gemaakt op de eenvoudige Zeeman manier.

Zeeman opent de ogen.
Bij Zeeman vinden ze dat er goed uitzien niet duur hoeft te zijn. En ze merken dat veel van de klanten daar hetzelfde over denken. Steeds meer mensen wegen bewust af waar ze hun geld aan uitgeven. In Nederland is Zeeman als textielsuper vooral bekend vanwege de spraakmakende campagnes die iedere keer laten zien dat het wél mogelijk is om verantwoorde kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs te maken, als je alles eenvoudig houdt. Met bijvoorbeeld een campagne voor een echte trouwjurk voor maar 29,99 en een campagne waarin ze zich openlijk afvragen waarom veel sneakers zo duur zijn. Dit keer willen ze mensen de ogen openen met een echt eau de parfum voor 4.99.

Een kwalitatief eau de parfum.
Bij Zeeman verbaasden ze zich al langer over de hoge prijzen die voor een flesje parfum worden betaald. Is dat nou nodig? En waar betaal je dan precies voor? Om daar achter te komen ontwikkelde Zeeman een eigen eau de parfum. De uitdaging: hoe maak je een echte topgeur voor de laagst mogelijke prijs?

In samenwerking met bekende parfumeurs.
Zeeman heeft de eau de parfum direct bij de bron laten maken. Net zoals ze dat doen met hun kleding, want zo houd je de prijzen laag. En omdat Zeeman zelf nog nooit een eau de parfum heeft gemaakt, werden bekende parfumeurs gevraagd om te helpen. Samen met deze echte ‘neuzen’ zijn er twee echte unisex eau de parfums ontwikkeld op basis van 20% parfumolie en verschillende exclusieve ingrediënten. Twee topgeuren die vrijkomen in drie verschillende lagen. Wanneer je de eau parfum net op je huid draagt, is de geur anders dan een paar uur later.

Dure geuren gebruiken dure verleiding.
Bij de geuren van bekende merken wordt het grootste deel van de verkoopprijs bepaald door de kosten van verleiding. De ontwikkeling van een uniek flesje en de kosten van beroemde filmsterren of fotomodellen, dure foto- en filmproducties. Maar ook de verkoop via meerdere tussenschakels zorgt voor een hogere prijs. Dat is nu door Zeeman allemaal weggelaten.

Eenvoudige marketing, eenvoudige verpakking.
Lucht is zo goedkoop omdat Zeeman de marketing en de verpakking zo eenvoudig mogelijk heeft gehouden, er geen tussenschakels zijn en er maar weinig marge wordt berekend. De kosten zitten in de ontwikkeling van het parfum samen met parfumeurs, de 20% parfumolie, het gebruik van exclusieve ingrediënten, het vullen van de flesjes en de logistiek. Daarom kost Lucht (zonder verleiding) maar 4.99 en zijn luchtjes van bekende merken vaak 90 euro of meer. Lucht is er in twee verschillende unisex varianten en is verkrijgbaar vanaf zaterdag 29 augustus in de winkels en de webshop. In alle winkels zijn geurtesters beschikbaar, zodat iedereen zelf kan ruiken. Wil je weten wat mijn blogvriendin Frieda van deze twee geurtjes vindt? Check dan haar website. 

Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn.

Bekijk het verhaal van Lucht op zeeman.com of zeemaneaudeparfum.com


Zoals altijd, bedankt voor het lezen.

Blog you zoen,

Claudia XOXO

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Bianca
    september 2, 2020 at 1:12 pm

    Dit verhaal had ik al in de krant gelezen maar volgens mij mis ik het stukje wat jij van de parfums vind.

    • Reply
      Claudia Struijck
      september 9, 2020 at 3:18 pm

      Ik heb een video gemaakt op mijn instagram, waar ik wat vertel over de nieuwe geurtjes en waarin ik samen met een ander vlogger mijn mening geef over beide geurtjes.

    Leave a Reply